پیوند ها
سفارش دهنده هستید یا طراح، مدیر تبلیغاتی یا صاحب کسب و کاری شخصی، فرقی نمی کند، قطعا سرو و کارتان با این کلمه می افتد «کاتالوگ». در مقاله ی پیش رو چهارده باید و نباید و نکته کلیدی را در رابطه با ابعاد مختلف این کالای مهم تبلیغاتی ارائه خواهیم داد. اما پیش از آن، تعریفی کوتاه از کاتالوگ مفید خواهد بود. کاتالوگ (Catalog) کتابچه ای تبلیغاتی است که برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مشتریان به وجود آمده و اغلب به صورت چاپی در دسترس مشتریان، فروشندگان و بازاریابان قرار می گیرد. (عبارت کتابچه اصطلاح است زیرا ممکن است برگ های یک کاتالوگ به صورت تا شده و بدون صحافی کتابچه ای باشد) این کتابچه، راهنمای تبلیغاتی محصولات یک کارخانه یا خدمات یک شرکت است. در کالای تبلیغاتی مشخصات کالا، اعم از نام و اندازه و مدل و ویژگی های آن به واسطه متن و تصویر به همراه خصوصیات فنی کالا درج می شود تا خریدار بتواند از آن به عنوان کارنمای آن تولیدات استفاده کند.
حال به ذکر آن 14 نکته کلیدی می پردازیم:
کاتالوگ با هدف معرفی کالا یا خدمات و جذب مشتریان بالقوه و در جهت راهنمایی آنان منتشر می شود. با پیچیده تر شدن و تنوع محصولات در بازارهای تولیدی، به نظر می رسد کاتالوگ ها بیش از هر زمان دیگری جایگاه یافته اند. در این زمینه اگرچه فضای مجازی توسعه زیادی یافته و اگرچه حتی گاهی کاتالوگ های مجازی و غیر چاپی نیز در فضای اینترنت منتشر می شوند، اما همچنان ماندگاری و دم دست بودن یک نسخه چاپی و همراهی آن با فروشنده، از مزایای این نوع تبلیغات است.
همچنین نسخه های چاپی کاتالوگ ها، قابل حمل و کم حجم هستند و در نیم نگاهی مفید و مختصر به تولیدات، محصولات و جایگاه تولید کننده اشاره می کنند و از طرف دیگر برای امور بازاریابی و تبلیغات و معرفی تولیدات در محیط فروشگاه ها و نمایندگی ها نیز بسیار موثر هستند
کاتالوگ مجموعه ای گرد آوری شده یک دسته از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا موسسه، با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه ی آن کالا یا خدمات است.
در واقع آن ها برای اشخاصی که رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده هستند، تهیه می شوند. این اشخاص، خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش فروشنده یا مغازه دار، یا نقش واسطه میان ارائه دهنده ی خدمات و گیرنده ی خدمات مانند شرکت های مخابراتی و ... را بازی می کنند.
کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می شوند و حاوی اطلاعات مناسب آنهاست. این اطلاعات لزوما برای مصرف کننده مفید نیستند.
همان طور که می دانید، طراحی یک مساله سلیقه ای است. ممکن است شما از یک طراح بخواهید برای شما راجع به فلان موضوع مد نظرتان، یک طرح آماده کند و همزمان از یک طراح دیگر بخواهید همین کار را برایتان بکند. بعد از چند روز که طرح ها آماده شود، احتمالا دو چیز کاملا متفاوت از هم خواهید دید که از لحاظ گرافیکی نمیتوان به هیچ کدام ایراد ساختاری گرفت (البته به فرض اینکه آن دو نفر طراحان خوبی باشند). هیچ کدام این طرح ها ایرادی ندارد. شما مثلا از طرح اول خوشتان می آید و یک نفر دیگر از طرح دوم. این سلیقه شخص شماست. اما در شرایط مساوی، هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد. بحث تفاوت سلیقه شما و بقیه است. البته این طور هم نیست که مطلب کاملا سلیقه ای باشد. یک سری اصولی در کار وجود دارد که باید رعایت شود. ولی به شرط رعایت تمام آن اصول، کار سلیقه ای می شود.
حال برای این که ببینید آیا یک مجموعه، مستحق این است که طراحی شما را انجام دهد یا نه، باید این را بررسی کنید که سلیقه شما به سلیقه طراحان آن مجموعه نزدیک است یا نه. برای بررسی این مطلب، بهترین کار این است که نمونه طراحی های قبلی مجموعه را بررسی کنید و ببینید که آیا از کارهای دیگرشان راضی هستید یا خیر. به این مطلب توجه داشته باشید که اگر سفارش شما مثلا طراحی برای کارگاه کابینت سازی است، حتما نباید دنبال طراحی بگردید که طراح کار کابینت سازی است. زیرا این مطلب معقول نیست. شما مجموعه کارهای آن طراح در زمینه های مختلف را باید ببینید و بپسندید.
کاتالوگ ها بر خلاف بروشورها بیشتر با هدف بازاریابی و جذب مخاطبان و مشتریان طراحی و تولید می شوند. این در حالی بروشورها بیشتر به اطلاعات فنی و نحوه ی استفاده از کالا یا خدمات می پردازند. در واقع می توان کاتالوگ ها را ابزاری برای ارائه دانست به این صورت که ما از راه دیدن کاتالوگ محصولات مثلا یک کارخانه لوازم برقی، می توانیم به گستره و دامنه ی تولیدی و جایگاه آن محصولات در بازار از منظر ویژگی های فنی پی ببریم.
پیشنهاد می شود برای بررسی دقیق تر این که محتوای کاتالوگ چه باید باشد، مقاله آموزش طراحی کاتالوگ محصولات را مطالعه نمایید
برای تهیه عکس های کاتالوگ باید از طراح گرافیست و عکاس حرفه ای کمک گرفته شود.
اگرچه می توان با یک گوشی موبایل عکس گرفت اما باید بدانیم عکس های تبلیغاتی حرفه ای، حاوی کیفیت، نور و ترکیب بندی هستند که تنها یک عکاس تبلیغاتی از پس آن بر می آید.
این کار باید به وسیله طراح حرفه ای کاتالوگ انجام گیرد و در این بین طراح باید از نقطه نظرات و اهداف سفارش دهنده در تهیه کاتالوگ آگاهی یابد تا نسبت به اولویت ها در طراحی و ساختار آن تصمیم بگیرد.
تصمیم گیری درباره اندازه کاتالوگ با طراح گرافیک است. مقدار متن و تعداد تصاوير، خود تعیین کننده اندازه مناسب چاپ است و این کار مهم را طراح با توجه به اهداف و محتوای نوشتاری و بصری کاتالوگ تعیین می کند.
برای بررسی این مطلب که کیفیت چاپ یک مجموعه خوب است یا نه، این مطلب بسیار مهم است که نمونه کارها را از نزدیک ببینید. از مجموعه مورد نظر بخواهید چند عدد نمونه کار برایتان ارسال کند و از نزدیک ببینید. به عکس اکتفا نکنید. عکس ها هرچند هم که با کیفیت باشند، نمی توانند ریزه کاری های چاپ را نمایش دهند.
در بررسی چاپ، حتما بخواهید فایل طراحی را هم نشانتان بدهند. این خیلی مهم است که آن مجموعه این توانایی را داشته باشد که دقیقا عین فایل طراحی شده را در چاپ در بیاورد. معمولا مدیران مجموعه ها خیلی از این مطلب شاکی هستند که گرافیستشان، یک فایلی به آن ها نشان می دهد ولی موقع چاپ با یک چیز دیگر مواجه می شوند. بنابراین دیدن هم زمان فایل طراحی در کامپیوتر و فایل چاپ شده، اهمیت زیادی دارد. رنگ ها در چاپ خیلی اهمیت دارند. خیلی از رنگ ها را اصلا در چاپ نمی شود درآورد. اگر خودتان قصد چاپ طرح را دارید، بهتر است انواع چاپ صنعتی آشنا شوید. البته باید دقت داشته باشید در زمینه کار تولید (هر گونه تولید)، تا 5 درصد خرابی در کار محتمل است. زیرا تمام موارد فوق درصدی خطا دارند. مثلا هنگام چاپ افست روی کاغذ، حداقل باید 50 ورق چاپ شود تا رنگ ها تنظیم شود. در نتیجه یا باید همیشه تعدادی که سفارش می دهید، از تعداد واقعی نیازتان بیشتر باشد، یا باید با شرکت سفارش گیرنده شرط کنید شما دقیقا 100 عدد کاتالوگ سالم می خواهید.
بهتر است برای فهمیدن مشخصات یک صحافی خوب، ویژگی های صحافی بد را ذکر کنیم. یکی از ویژگی ها صحافی بد این است که منگنه دقیق وسط صفحه نخورده باشد. (البته این می تواند مربوط به چاپ هم باشد!!!) یعنی یک بخشی از صفحه سمت چپ، وارد صفحه سمت راست شده باشد یا بالعکس.
شما برای هر عدد کالای تبلیغاتیتان که چاپ می شود، هزینه می کنید. پس نباید کاتالوگی دست مشتریتان بدهید که بعد از سی ثانیه، درون سطل زباله یا کف خیابان برود.
اگر ساکن تهران باشید و سری به میدان انقلاب بزنید، کف خیابان پر است از بروشورهای مختلف که مردم به محض دریافت، یا به زمین می اندازند یا درون سطل زباله. این نشان می دهد که این تبلیغات، تبلیغات مناسبی نیستند.
برای بررسی این که آیا طراحی کاتالوگ شما جذابیت لازم را دارد یا نه، تا می توانید با آن را به افراد مختلف نشان دهید. به دقت نظرات بقیه را گوش دهید.وقتی طرح را نشان دیگران می دهید به چشمانشان نگاه کنید و ببینید چه مقدار چشمشان برق می زند و چقدر خیره می شوند؛ به چه قسمت هایی از کاتالوگ شما خیره می شوند و نمی توانند چشم بردارند. این ها همه نقاط قوت کار شماست. البته انتظار نداشته باشید که همه از طراحی کاتالوگ شما خوششان بیاید. فراموش نکنید کاتالوگ یک کالای تا حدی سلیقه ای است و انسان ها سلیقه های متفاوتی دارند.
هنگام تماس با مجموعه طراحی و چاپ، باید دقیقا بدانید که می خواهید کاتالوگ شما چند صفحه باشد. این خودش یکی از مواردی است که مدیران را سردرگم می کند. این که آیا باید به ازای هر محصول، یک صفحه اختصاص دهند یا بیشتر و یا حتی کمتر. برای این موضوع می توانید با کارشناس طراحی مجموعه مورد نظر، تبادل نظر کنید. تا به یک ایده آل برسید.
باید مشخص کنید که می خواهید کارتان کلاسیک باشد یا فانتزی. یکی از قطع های مرسوم که عموما افراد از آن استفاده می کنند، قطع A4 است. می توان گفت این قطع، یک قطع کلاسیک است. البته یکی از مزایای این قطع، فضای زیاد صفحه می باشد که می توان خیلی کارها در آن انجام داد.
یکی از قطع های فانتزی، قطع خشتی می باشد که در سال های اخیر، خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته است. ابعاد این قطع 16*16 و 21*21 می باشد.
پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با قطح های کاتالوگ و کتاب، مقاله قطعی برای کتاب مطالعه نمایید.
ضخامت کاغذ مورد دیگری است که باید هنگام سفارش از آن اطلاع داشته باشید. البته این موردی نیست که به صورت عام، همه آشنایی داشته باشند اما بد نیست کاتالوگ های مختلف را نگاه کنید و هنگام سفارش، به شرکت مورد نظر بگویید می خواهم ضخامت کاغذ کاتالوگم، مثل ضخامت فلان کاتالوگ باشد.
دقت بفرمایید که این موردی نیست که بتوان برای آن نسخه کلی پیچید. کاتالوگ ها بسته به قطع و تعداد صفحات، استاندارد های مختلفی دارند. اما مراقب باشید در دامی که اکثر مدیران در آن گرفتار می شوند، شما گرفتار نشوید. باور غلطی وجود دارد که هر قدر ضخامت کاتالوگ شما بیشتر باشد، کاتالوگ شما زیبا تر می شود.
این باور غلطی است و اتفاقا بعضی اوقات، عکس این مطلب صادق است. یک مطلب دیگر در مورد اختلاف ضخامت صفحات داخلی و جلد است. این هم بستگی به قطع، تعداد صفحه و نوع کاتالوگ دارد. بهتر است در این زمینه، به کارشناس طراحی اعتماد کنید.
کارت ويزيت هوشمند بي تل،کارت ويزيت هوشمند رايگان،کارت ويزيت هلدينگ،کارت ويزيت هواپيما،کارت ويزيت هوشمند سازي ساختمان،کارت ويزيت هيئت،کارت ويزيت هئيت علمي،کارت ويزيت هيئت مذهبي،کارت ويزيت هيوندا،کارت ويزيت هاي خاص،کارت ويزيت خلاقانه،کارت ويزيت جالب،کارت ويزيت هاي جديد و جذاب،کارت ويزيت هاي شيک،کارت ويزيت ياران،کارت ويزيت يا،کارت ويزيت ياسوج،کارت ويزيت ياس
برچسب های مهم
آیا می خواهی ؟ قبل از همه سهم های مستعد رشد را شناسایی کنی؟ ضررهای خود را فقط در دو ماه جبران کنی؟ از بورس خاطرات خوب داشته باشی؟ در یک سال ثروت خود را دو برابر نمایی؟ به هیچ فیلتر دیگری نیاز نداشته باشی؟ هر سهمی را قبل از رشد شناسایی کنی؟ با کمترین آموزش در بورس فعالیت ...
معرفی کتاب:زمینه روانشناسی هیلگارد (متن کامل) نويسنده:اتکینسون مترجم:دکتر براهنی فرمت کتاب:پی دی افpdf(کیفیت عالی) زبان کتاب:فارسی سفارش کتاب(pdf,چاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814 ...
سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني داري.. اگه ميخواي يك فعاليت جديد رو شروع كني .. و يا حتي ميخواي وضعيت زندگيتو بهتر و بهتر كني و جاذب ثروت و موفقيت ...
این فایل شامل: 3 برنامه اندروید از بهترین برنامه های ردیابی و کنترل گوشی همسر و فرزند بهمراه یک آموزش تصویری از نصب و راه اندازی بهترین برنامه ردیابی و کنترل گوشی می باشد. همه برنامه ها دارای امکانات حرفه ای و رایگان می باشند. ...
کتاب توانگران چگونه می اندیشند چارلز آلبرت-مطالعه اين كتاب موانع ذهني شما را از ميان برداشته، راه رسيدن شما را به دولت و توانگري هموار خواهد كرد. در اين كتاب مي خوانيد كه :رمز و راز رسيدن به موفقيت و ثروت، ارتباطي با بخت و اقبال ندارد. اين رمز و راز در اصول و تكنيكهايي نهفته ...
نام کتاب: کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ و ژانت کلوسکو حجم: 999 مگابایت تعداد فایل: 2 پکیج با 70 فایل صوتی + کتاب پی دی اف مدت کتاب: 14 ساعت و 33 دقیقه + 22 ساعت و 24 دقیقه نویسنده گان: جفری یانگ و ژانت کلوسک ترجمه: دکتر حمید ...
عنوان کتاب: تئوری انتخاب نویسنده: دکتر ویلیام گلسر گوینده: دکترعلی صاحبی فرمت فایل ها: pdf ، mp3 تعداد فایل ها: 93 حجم کل فایل ها: 846 مگابایت مدت زمان پخش: 23 ساعت تعداد صفحات: 430 زبان: فارسی توضیحات: تئوری انتخاب دکتر ویلیام گلسر بر این اصل استوار است که ...
کتاب کامل روانشناسی رشد مدرسان شریف مولفان: دکتر محسن طالب زاده اندیشه واحدی ویژه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم تربیتی و روانشناسی و آزمون های استخدامی فرمت فایل: pdf تعداد صفحات: 392 ...
این محصول آپدیت شد تاریخ 1398/09/16 اضافه شدن ویدیوی جدید بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد اینترنتی سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم ...
جدیدترین روش علمیه افزایش طول و قطر الت تناسلی با بیش از6500 تجربه موفق در ایران. توضیحاتی در مورد اصل پکیچ: این پکیج آموزشی شامل ۸ فیلم و ۴ فایل پی دی اف آموزشی است که بعد از واریز لینک دانلود فایل برای شما باز میشود و میتوانید فیلم ها و فایل های آموزشی ...
مشخصات و قیمت و خرید و دانلود کتاب آیین نگارش مقاله علمی پژوهشی دکتر محمود فتوحی 98 صفحه شامل تحقیق و یادداشت برداری و روشهای مستندسازی و کتاب شناسی و منابع الکترونیکی pdf کتاب آیین نگارش اثر محمود فتوحی این کتاب مقاله علمی ـ پژوهشی را به منزله رسانه اصلی ...
کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی✍ دکتر سیف ...
کتاب کامل روانشناسی تصویر ذهنی سایکوسیبرنتیک، علم کنترل ذهن مولف: ماکسول مالتز مترجم: مهدی قراچه داغی مناسب برای گرایش های مختلف رشته روانشناسی فرمت فایل: pdf تعداد صفحات: 329 ...
دانلود کتاب کامل روانشناسی تصویر ذهنی - pdf - (سایکوسیبرنتیک، علم کنترل ذهن) ماکسول مالتز کتاب کامل روانشناسی تصویر ذهنــی سایکوسیبرنتیک، علم کنترل ذهن مولف: ماکسول مالتز مترجم: مهدی قراچه داغی مناسب برای گرایش های مختلف رشته روانشناسی فرمت فایل: pdf تعداد صفحات: 329 ...
حضرت علي (ع) نقش سرپرست در جامعه را به سه چيز تشبيه کرده اند: 1. نخ تسبيح: که اگر پاره شود، دانه ها از هم پراکنده مي شوند (نقش هماهنگي). 2. عمود خيمه: که اگر شکسته شود، خيمه فرو مي نشيند (نقش بنيادي). 3. محور وسط سنگ آسياب: که اگر از جا کنده شود، سنگ روي سنگ بند نميشود نقش محوري). سرپرستي ...
مشخصات و قیمت و خرید و دانلود حل تمرین و حل المسائل کتاب جبر خطی مایکل اونان همراه با اصل کتاب pdf 4 فصل حل المسائل در 4 فایل pdf در خدمت شما عزیزان قرار گرفته می شود همراه با اصل کتاب که در فایل pdf جداگانه به شما ارائه می گردد راهنما و تشریح مسائل جبر خطی مایکل ...
معرفی کتاب:(شفای کودک درون) کتاب شفای کودک درون نوشته ی لوسیا کاپاچیونه» و ترجمه ی گیتی خوشدل» است.(شفای کودک درون) این کتاب کمکتان می کند لغایت شادمانه گذشته را خلاص کنید و هوشیارانه در این لحظه حضور یابید.(شفای کودک درون) درر بخشی ااز متن ااین کتااب می خواانید: همه ی ماا ...
کتاب فراسوی شفای زندگی این کتاب شامل ۱۰ فصل است: ❣️فصل اول : سخن من با شما ( آغاز تغییرات بزرگ _ هدیه ۱۰۰ درصد تخفیف )❣️فصل دوم : داستان آشنایی من با قوانین کیهان ( داستان آشنایی من با قوانین _ رایگان )❣️فصل سوم: قدرتمند ترین قوانین آفرینش ( درک قوانین حاکم بر خلقت خداوند از ...
معرفی کتاب:(فراگرد تنظیم تا کنترل بودجه) نویسنده:اسفندیار فرج وند تعداد صفحات:209 حجم فایل:3مگابایت فرمت کتاب:پی دی افpdf(کیفیت عالی) زبان کتاب:فارسی سفارش کتاب(pdf,چاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814 ...
دانلود بازی GTA V برای اندروید بازی Grand Theft Auto که به اختصار آن را GTA نیز مینامند یکی از پرطرفدار ترین بازی های سبک اکشن و جنگی برای کامپیوتر است که کاربران کامپیوتر و کنسول هایی نظیر Play Station و Xbox خاطرات زیادی از آن را به خاطر دارند. امروز نسخه اندرویدی این بازی را برای شما آماده ...
خرید و دانلود کتاب pdf فقه استدلالی ترجمه تحریر الروضه فی شرح اللمعه نوشته علیرضا امینی و محمدرضا آیتی ترجمه سیدمهدی دادمرزی 53 فصل در 702صفحه فقه استدلالی (ترجمه تحریرالروضه فی شرح اللمعه) اثر سید مهدی دادمرزی کتاب فقه استدلالی ...
عنوان فایل: دانلود کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام تالیف محمد نصیری ویراست دوم نوع فایل: PDF شرح مختصر: دانلود کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام عنوان کتابی است نوشته محمد نصیری که در بیشتر دانشگاه های کشور برای تدریس مبحث بررسی تاریخ دوره ابتدایی اسلام و سرگذشت زندگی پیامبر (ص) تا ...
نام کتاب: کتاب سایکو سایبرنتیک اثر ماکسول مالتز حجم کتاب: 5 مگابایت تعداد صفحات: 439 فرمت کتاب: pdf نویسنده: ماکسول مالتز مترجم: مهدی قراچه داغی زبان: فارسی مقدمه: زمانی از چارلی چاپلین پرسیدند حرکت هنری در صحنه ی سینما چیست جواب داد:». حرکتی است که اگر آن ...
کتاب کامل نظریه های شخصیت شولتز ترجمه یحیی سید محمدی مولفان: دوان پی. شولتز سیدنی اِلِن شولتزمترجم: یحیی سیدمحمّدی جامع ترین کتاب روانشناسی شخصیت منبع کارشناسی ارشد و دکتری فرمت فایل:pdf تعداد صفحات: 569 ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ...
کتاب صوتی جادوی انضباط شخصی : برایان تریسی نویسنده این کتاب، بهترین کسی است که می تواند درباره ی انضباط فردی و قدرت انضباط فردی بنویسد، زیرا او در زندگی خودش به شدت منظم است و اطلاعات جامع و کاملی دربارهی مزایای نظم داشتن دارد. با این پیش زمینه برایان تریسی کتاب ...
کتاب کامل سنجش و اندازه گیری مدرسان شریف مولف: اعظم کائیدی مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرمت فایل: pdf تعداد صفحات: 260 ...
پی دی اف کامل کتاب دانش خانواده و جمعیت پیام نور تعداد صفحات :245 همراه نمونه سوال با جواب ...
نسخه پی دی اف حجم: 10 مگابایت تعداد صفحه: 336 توضیحات کتاب: آیا به نظر شما قدرت، عامل و یا علم خاصی وجود دارد که تنها بخش محدودی ازمردم به این قدرت مافوق تصور دسترسی داشته و با استفاده از این ابزار زندگی سازنه تنها همه مشکلات خود را برطرف می کنند بلکه به سعادت و ثروتی دست می ...